Friday, July 15, 2011

JJCM - Satay Bota

Satay.. adalah antara makanan kegemaran rakyat Malaysia. Ada sesapa yang tak pernah makan satay." Cer angkat tangan macam saya" (gaya Usop wilcha). Garenti la semuanya pernah makan n rasa kesedapan satay nie. Airni saya nak berkongsi cerita dan tempat dimana saya menikmati satay femes nie.

Beratur panjang tue.
Terletak di tepi jalan Ipoh-Lumut selepas jambatan sungai perak dekat parit. Kat situ la letak gerai SATAY BOTA. Dengan harganya yang hanya RM 0.35 secucuk sahaja (murah), anda boleh menikmati satay ayam, daging dan perut di situ atau dirumah. Masa saya sampai owner warung baru nak start bakar, tapi yang menarik minat saya belum start bakar pun dah ada yang beratur panjang. Pergh sedap sangat ker satay nie kan (dalam hati).

Menurut owner warung kebiasaan beliau boleh menjual 15,000 cucuk satay dalam masa 4-5 jam sahaja. DASAT sungguh. Dan kedai hanya dibuka 4 hari seminggu. (hari apa dah lupa la plak.) dan anda boleh congak sendiri la berapa pendapatan owner nie. Kaya ooo... Tapi yang penting owner nie tak kedekut ilmu n amat peramah.

RASA: anda tau kan rasa satay macam mana. Bagi saya dari 5 bintang saya boleh bag1 3 bintang. Ok la berpadanan la dengan harga yang ditawarkan. Sebab apa 3 jer kan. sebab kuah kacang nye yang ada terasa kari n agak pedas. Apa pun saya rekemen anda singgah jika berpeluang dan rasa sendiri satay ini. selebih nya anda layan la gambo yang sempat saya snap.
Kak long n aweks tengah bako satay

asap yang membuatkan tempat nie meriah

sempat lagi akak nie terima pesanan dari telefon

syok tengok diorang nie bako


yummy

No comments:

Post a Comment